قیمت کابل شبکه نگزنس

قیمت کابل شبکه نگزنس CAT 6 UTP NEXANS

کابل شبکه نگزنس یکی از بهترین برندهای کابل شبکه در زمینه تجهیزات شبکه است و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. در این مقاله به معرفی کابل شبکه نگزنس می پردازیم. نگزنس یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده انواع محصولات شبکه است. تجهیزات شبکه نگزنس به صدها کشور دنیا صادر می شود و تکنسین های شبکه می توانند از آن ها استفاده کنند. کابل شبکه یکی از مهم ترین این تجهیزات است.

کابل های شبکه نگزنس تنوع بسیار زیادی دارند و در انواع مختلف و گروه های گوناگون به بازار عرضه می شوند. نگزنس در ساخت کابل های شبکه خود از روکش های باکیفیت و مقاومی استفاده کرده است. به همین دلیل کمترین اثر را در مقابل جذب نویز و اختلالات الکترومغناطیسی دارد.

استفاده از کابل شبکه نگزنس اصلی و باکیفیت سبب افزایش کارایی و بهبود عملکرد شبکه می شود. در این مقاله به معرفی کامل کابل شبکه نگزنس و گروه ها و استانداردهای آن، نحوه تشخیص کابل نگزنس اورجینال از تقلبی و عوامل مهم در خرید آن می پردازیم.

کابل شبکه نگزنس NEXANS

کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس

انواع کابل LAN نگزانس

 کابل های شبکه نگزنس تنوع زیادی دارند. Nexans محصولات خود را در گروه های مختلف به بازار عرضه کرده است تا مصرف کنندگان بتوانند بر اساس نیازشان و توپولوژی شبکه خود هر یک را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی پرکاربردترین انواع کابل با برند نگزنس اشاره خواهیم کرد:

  1. کابل شبکه نگرنس Cat۵: کابل هایی که دارای این گروه از استانداردهای سرعت هستند، می توانند اطلاعات و داده ها را با سرعت ۱۵۰ مگابیت در ثانیه انتقال دهند.
  2. کابل نگرنسCat۵e: حرف e قرار گرفته شده در مقابل Cat۵ نشان دهنده بهتر بودن کیفیت کابل نسبت به نسل قبلی خود است. از کابل هایی با گروه Cat۵e می توان در شبکه هایی که به سرعت ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه نیاز دارند، استفاده کرد.
  3. کابل شبکه Cat۶نگزنس: امروزه کابل های شبکه با این استاندارد و گروه بیشترین کاربرد را در ایران دارند. کابل های Cat۶ می توانند داده ها را با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه جا به جا کنند.
  4. کابل Cat۶a نگزنس: این کابل دارای سرعت انتقال داده ۱۰۰۰۰ مگابیت در ثانیه است و در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی Cat۶ از پهنای باند و کیفیت بیشتری برخوردار است.
  5. کابل نگزنس شبکه Cat۷کابل Cat۷ با قابلیت انتقال داده با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه، به یکی از کابل های پرطرفدار تبدیل شده است.
  6. کابل Cat۸ شبکه نگزنس: جدیدترین نسل کابل های شبکه در این گروه قرار می گیرند. این کابل ها سرعت شگفت انگیزی دارند. پهنای باند ۲ گیگاهرتزی کابل های Cat۸ سرعت شبکه را بسیار بالا می برد.

ساختار کابل های شبکه می تواند بدون فویل، شیلد دار و یا از هر دو شکل باشد. هرچه کابل شیلد و فویل بیشتری داشته باشد، نویز کمتری دریافت می کند، در نتیجه شبکه عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در ادامه به دو ساختار مهم از کابل های شبکه نگزنس اشاره خواهیم کرد.

کابل هایی از نوع FTP و STP نیز وجود دارد که نوع اول تنها دارای فویل و نوع دوم تنها دارای شیلد در ساختار کابل است.

کابل شبکه نگزنس Outdoor

کابل های نگزنس اغلب با رنگ های نارنجی به بازار عرضه می شوند و براساس ساختاری که دارند می توانند از نوع Indoor و یا  Outdoor باشند. کابل هایی که از نوع Indoor هستند، برای مصارف داخلی از آن ها استفاده می شود. اما کابل شبکه نگزنس Outdoor با روکشی لاستیکی مقاوم ساخته شده است و می تواند در محیط های بیرونی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این کابل ها معمولا رنگ مشکی دارند.

روکش کابل شبکه نگزانس

تمامی کابل های شبکه دارای یکی از دو نوع روکش زیر هستند:

  • روکش LSZH: این کلمه مخفف عبارت Low Smoke Zero Halogen است به این معنا که در ساختار آن از هیچگونه هالوژنی استفاده نشده است و در هنگام آتش سوزی از خود دود سمی تولید نمی کند.
  • روکش PVC: این کلمه مخفف عبارت Polyvinyl chloride است. PVC انعطاف پذیری مناسبی دارد و نسبت به کابل با روکش LSZH از قیمت پایین تری نیز برخوردار است.