عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث اختلال در عملکرد دوربین امنیتی یا مشکل شفافیت تصویر شود. در اینجا لیست کوتاهی از رایج ترین اتفاقاتی که باعث اختلالات تصویری می شوند آورده شده است.

  •     تجمع کثیفی در قسمت بیرونی لنز
  •     کابل برق ممکن است در مسافت زیادی کار نکند
  •     نقص فوکوس خودکار برای زوم متغیر
  •     وضوح کیفیت پایین
  •     سیگنال WiFi ناکارآمد یا اتصال ناپایدار
  •     وضوح ناکافی نمایشگر

یکی از مسائلی که ممکن است به عنوان صاحب دوربین مداربسته با آن مواجه شوید، مشکلات تصویربرداری است. نکته اصلی داشتن یک راه حل دوربین امنیتی این است که بتوانید مناطق اولویت دار اطراف ملک خود را ببینید. به همین دلیل، هنگامی که در عکس گرفتن دوربین خود اختلال تصویری دارید، می تواند بسیار خسته کننده باشد.

عیب یابی دوربین مداربسته

اگر کیفیت تصویر شما کاملاً واضح نیست و تاری و همچنین اختلالات تصویر دریافتی مانند پرش، حرکت خطوط یا دیگر از دست دادن جزئیات را تجربه می‌کنید، این راهنما برای شما مناسب است. باید حتما این نکات عیب یابی را دنبال کنید تا ببینید آیا راه حلی سریع برای مشکل شما وجود دارد یا خیر که البته یکی از اولین اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از این اتفاق در وهله اول بردارید، انتخاب دوربین مداربسته از یک برند برتر است.

10 راه حل و عیب یابی آسان برای مشکلات تصویر

صرف نظر از نوع دوربین امنیتی شما (سیمی یا وای فای)، در این مقاله 10 راه حل سریع برای مشکلات تصویربرداری گردآوری شده است.

  1. مسائل کلی وضوح تصویر

رفع سریع تصاویر نامشخص در دوربین مداربسته شما:

    قسمت بیرونی لنز را به دقت بررسی کنید. کثیفی، لکه های چرب، تار عنکبوت یا موارد دیگری که ممکن است روی لنز باشد را بررسی کنید. شما می خواهید ابزار تمیز کردن شما نرم و همچنین تمیز باشد. میکروفیبر در اینجا عالی عمل می کند. از محلول های تمیز کننده خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

    نیازهای فنی دوربین خود را برای کابل کشی بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را برای مدت طولانی اجرا نمی کنید. اگر از راه حل دوربین WiFi استفاده می کنید، مطمئن شوید که خارج از محدوده WiFi نیستید. اگرچه، شما نباید این مشکلات را با راه حل های WiFi ما داشته باشید. همه آنها دارای انتقال از راه دور هستند. اگر از یکی از دوربین‌های IP Varifocal ما استفاده می‌کنید، باید از برنامه تلفن همراه مرتبط یا رابط NVR برای تنظیم تنظیمات زوم و فوکوس استفاده کنید. اکثر دوربین های وریفوکال بعد از مدتی نیاز به تنظیم دارند. این ممکن است دلیل تار شدن و همچنین عدم تمرکز تصویر شما باشد.

  1. تجربه نوردهی بیش از حد با روشنایی

اگر تصویر دوربین مداربسته شما بیش از حد روشن است، این 4 نکته برای عیب یابی را بررسی کنید:

    اطمینان حاصل کنید که دوربین مستقیماً به سمت یک منبع نور روشن (مثلاً خورشید یا سایر منبع نور شدید) قرار نگرفته است.

    سعی کنید دوربین خود را به سمت پنجره نگیرید. این می تواند باعث انعکاس شدید و تابش خیره کننده از خورشید شود.

    بررسی کنید که آیا دوربین شما سایه بان قابل تنظیم دارد یا خیر. اگر چنین است، از آن برای تعدیل نور مستقیم استفاده کنید.

    کنتراست و روشنایی را در تنظیمات دوربین در رابط برنامه تلفن همراه یا ضبط کننده مرتبط تنظیم کنید.

    اگر شرایط نوری خیلی شدید است، دوربین را جابه‌جا کنید.

  1. راه حل برای تصویر دوربین تاریک

    مشابه شماره قبلی، ابتدا تنظیمات دوربین را بررسی کنید و روشنایی و همچنین کنتراست را با نیاز خود تنظیم کنید.

    مجدداً، اگر از دوربینی با برند دیگری استفاده می کنید که بهترین کیفیت نیست، ممکن است لازم باشد آن را به منطقه ای با نور بهتر منتقل کنید. در قسمت قبل، ما پیشنهاد کردیم سایبان خود را برای جلوگیری از نور جابجا کنید. برعکس، می توانید آن را به عقب برگردانید تا نور بیشتری وارد شود.

4 تنظیمات جریان ویدیوی خود را بررسی کنید

ممکن است این امکان وجود داشته باشد که شما روی جریانی با وضوح کمتر از توانایی دوربین خود تنظیم شده باشید. این ممکن است به تاری و همچنین تضعیف تصویری بالقوه ای که تجربه می کنید نسبت دهد. اگر دوربین شما حداقل HD 1080P است، باید مطمئن شوید که با کیفیت 720P ضبط نمی کند. این می تواند باعث عدم وضوح شود. اگر دوربین مداربسته شما HD 4MP یا بالاتر است، مطمئناً نمی خواهید توانایی خود را برای داشتن کیفیت تصویر بکر و دقیق هدر دهید.

مشکلات تصویر دوربین مدار بسته

  1. سیستم رمزگذاری خود را بررسی کنید

NTSC و PAL دو تا از رایج ترین سیستم های کدگذاری هستند که پیاده سازی می شوند. اینها قابلیت‌های رزولوشن و نرخ فریم متفاوتی دارند. در کنار آن در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، اگر دوربین نظارتی دارید که با یکی از این دو سیستم رمزگذاری سازگار نیست، ممکن است جریان ویدیو یا اختلالات بصری غیرقابل اعتمادی را تجربه کنید. ممکن است زمان آن رسیده باشد که واحد خود را ارتقا دهید.

  1. دوربینی با فیلتر IR Cut برای دید در شب انتخاب کنید

دوربین‌های امنیتی ارزان‌تر ممکن است فیلتر برش IR نداشته باشند. این به شدت از توانایی دوربین برای ارائه تصویری از هر پیامد در شرایط نور کم جلوگیری می کند. بدون فیلتر برش IR، نمی توانید از دوربین خود در خارج استفاده کنید. به علاوه، روشنایی محیط داخلی برای دیدن شما در شب کافی نیست. بهترین گزینه شما این است که یک دوربین نظارتی دید در شب IR با کیفیت بالا انتخاب کنید.

  1. منبع تغذیه دوربین مداربسته خود را بررسی کنید

اگر خطوط افقی عجیبی را تجربه می کنید که در تصویر شما حرکت می کنند، ممکن است مشکل منبع تغذیه باشد. اغلب اوقات، یک اختلال فیزیکی، مانند پیچ خوردگی ، یا فقط یک کابل معیوب می تواند علت این امر باشد. چه از PoE یا یک کابل برق اولیه برای دوربین WiFi استفاده می کنید، باید بررسی کنید که آیا به سادگی تنظیم یا تعویض کابل شما است یا خیر.

  1. Firmware خود را بررسی کنید

مانند بسیاری از فناوری‌ها، اکثر شرکت‌های دوربین‌های مداربسته به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار را برای رفع اشکال یا هر ارتقای دیگری که ممکن است محصولشان نیاز داشته باشد ارائه می‌کنند. به طور معمول، می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا به روزترین سیستم عامل را در سایت شرکت دارید یا خیر. از آنجا، باید بتوانید دستورالعمل های ساده را برای به روز رسانی دنبال کنید. اغلب اوقات، می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را از یک برنامه تلفن همراه مرتبط انجام دهید.

9.. راه اندازی مجدد انجام دهید

یکی از راه حل های قدیمی برای بسیاری از قطعات فناوری، راه اندازی مجدد است. چه دوربین شما یک دکمه راه اندازی مجدد داشته باشد و چه بخواهید کل سیستم خود را خاموش کنید، این می تواند یک راه حل عالی و آسان باشد. برخی از نقص های داخلی می توانند با یک راه اندازی مجدد ساده حل شوند.

  1. به دنبال پشتیبانی مشتری باشید

هر سازنده دوربین مداربسته معتبری باید پشتیبانی فنی داخلی برای شما در دسترس داشته باشد. وقتی نوبت به عیب‌یابی عمیق‌تر می‌رسد، این بهترین گزینه برای دریافت کمک گام به گام با شخصی است که از طریق تلفن زندگی می‌کند.