در این مقاله نحوه تشخیص گارانتی اصلی دوربین مداربسته با گارانتی جعلی رابرای شما عزیزان شرح خواهیم داد. در حال حاضر در صحنه فروش محصولات افرادی وجود دارند که کالاهای قاچاق و یا کالاهای تقلبی را وارد می کنند و به بازار عرضه می کنند.این افراد ادعا دارند که محصولاتشان دارای ضمانت و گارانتی است ،حال این سوال بهوجود می آید که کالای قاچاق چگونه دارای گارانتی است؟ چطور می توان کالای اصل را از کالای قاچاق تشخیص داد؟

گارانتی اصلی دوربین مداربسته چیست ؟

گارانتی اصلی محصولاتشامل موارد ذیل می باشد:

  1. الزام به تامین قطعات
  2. الزام به دانش فنی و تجربه کافی حوزه تعمیرات و خدمات
  3. الزام به خدمات پس از فروش
تفاوت گارانتی اصلی دوربین مداربسته با گارانتی جعلی

تفاوت گارانتی اصلی و گارانتی جعلی

تفاوت‌های گارانتی اصلی (اورجینال) دوربین مداربسته با گارانتی جعلی (تقلبی) می‌تواند موارد زیر را شامل شود:

1. معتبریت و اطمینان:

  • گارانتی اصلی: شرکت‌های تولیدکننده اصلی دوربین‌های مداربسته معمولاً گارانتی اصلی ارائه می‌دهند که توسط آنها مدیریت می‌شود. این گارانتی اغلب به عنوان نشانه اعتماد به کیفیت محصول و تعهد به پشتیبانی محصول ارائه می‌شود.
  • گارانتی جعلی: گارانتی جعلی ممکن است توسط فروشندگان غیرمعتبر یا تقلبی ارائه شود. این گارانتی‌ها معمولاً بدون ارتباط مستقیم با تولیدکننده اصلی و ممکن است اعتبار و قابلیت پشتیبانی محدودی داشته باشد.

2. مدت زمان گارانتی:

  • گارانتی اصلی: مدت زمان گارانتی اصلی توسط تولیدکننده تعیین می‌شود و ممکن است مدت زمان معقولی را پوشش دهد.
  • گارانتی جعلی: در بسیاری از موارد، گارانتی جعلی ممکن است مدت زمان کمتری داشته باشد و یا حتی به عنوان گارانتی زائد و یا نامعتبر شناخته شود.

3. پشتیبانی و خدمات پس از فروش:

  • گارانتی اصلی: تولیدکننده اصلی مسئولیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش را به عهده می‌گیرد و معمولاً بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.
  • گارانتی جعلی: خدمات پس از فروش ممکن است توسط فروشنده جعلی یا شخص غیرمعتبر ارائه شود، که ممکن است به ندرت یا با کیفیت پایین‌تر باشد.

4. شرایط گارانتی

  • گارانتی اصلی: شرایط گارانتی اصلی به صورت شفاف اعلام می‌شود و مشتمل بر جزئیات مربوط به خدمات پس از فروش و شرایط استفاده از گارانتی است.
  • گارانتی جعلی: شرایط گارانتی جعلی ممکن است کمتر شفاف باشد و معمولاً به صورت کلی‌تر و عمومی تر اعلام شود.

با وجود موارد ذکر شده تصور کنید شرکتی که محصولات خود را به صورت قاچاق عرضه می کند آیا می تواند گارانتی و ضمانت قطعاتو محصولات خود را تامین کند؟ ایا چنین شرکتی دارای اصالت محصول و ضمانت اجرایی است ؟

نکته: توجه داشته باشید که وجود برچسب و یا لیبیل های مربوط به گارانتی ضمانتوجود گارانتی و اصالت کالا نیست.

امروزه در حال حاضر جمهموری اسلامی ایران با اخذ اقدامات پیشگیرانه ای در زمینه ورودمحصولات قاچاق سعی بر این موارد دارد که از ورود محصولات تقلبی و قاچاق جلوگیری کند تا مشتریان بتوانند با خیال راحت تری محصولاتی با ضمانت و گارانتی خریداری کنند .