ردیابی دوربین مداربسته مخفی : دوربین مدار بسته در انواع مختلفی در بازار موجود هستند مانند دوربین دید در شب دوربین ضد سرقت و همینطور دوربین مخفی ، دوربین مخفی برای نصب در مکان های و محیط های مختلف نیاز به مجوز دارد و اگر بدونمجوز نصب شود جرم محسوب می شود. گاهی ممکن است شما با یک سیستم مخفی رو به رو شوید در این مقاله سعی داریم تا راهکارهای آشکارسازی و پیدا کردن دوربین مداربسته مخفی را بررسی کنیم.

دوربین مخفی جاسازی شده

گاهی اوقات ممکن است به کنترل شدن صدا و دوربین مخفی جاسازی شده در محل مشکوک شوید. برای ردیابی دوربین مداربسته مخفی ابتدا باید مکان این دوربین راپیدا کنید. دوربین های مخفی به دلیل ساختار و ابعاد کوچک به سختیقابل مشاهده است و می توان ان را پیدا کرد. دوربین مخفی را می توان در پشت گلدان، پشت تابلو و… جاسازی کرد. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که دوربین های مخفی می توانند در شکل های مختلف مانند ساعت رومیزی، خودکار، عینک، لامپ و… باشند.

ردیابی دوربین مداربسته مخفی به وسیله بررسی فیزیکی

شما می توانید با استفاده از برخی روش ها دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنید.برخی افراد برای جاسوسی و پیش برد کارهای خرابکارانه خود از دوربین های مداربسته مخفی استفاده میکنند. باما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این راهکارهای ردیابی دوربین مدار بسته بپردازیم.

دوربین مداربسته مخفی به دلیل سایز کوچکشان می توانند در بسیاری از مکان ها نصب شوند.شما برای رد یابی این دوربین ها باید چند کار را با دقت انجام دهید:ابتدا اطرافتان را به خوبی مشاهده کنید. اگر تابلو یا وسیله ای روی دویار یا روی میز وجود دارد را بررسی کنید. دوربین های مداربسته مخفی همانند دیگر دوربین ها نیاز به کابل کشی دارند. می توانید به دنبال کابل کشی و سیم کشی های مربوط به دوربین بگردید

ردیابی دوربین مداربسته مخفی با استفاده از موبایل

اگر شما بعد از بررسی محل موفق به پیدا کردن دوربین مخفی نشدید می توانید با کمک از موبایل خود ان راردیابی کنید. شما برای رد یابی این دوربین ها از طریق موبایل باید چند کار را با دقت انجام دهید:ابتدا تا جایی که ممکن است محیط را تاریک کنید.سپس دوربین موبایل خود را روشن کنید و محیط را اسکن کنید. . اگر در صفحه موبایلتان با نقطه نوری مواجه شدید، احتمال وجود دوربین مداربسته مخفی در آنجا وجود دارد.

می توان برای ردیابی دوربین مدار بسته از طریق موبایل از فلش تلفن همراه استفاده کنید.ابتدا باید فلاش تلفن همراه را به همراه تمام مکان هایی که احتمال نصب دوربین مخفی وجود دارد را روشن کنید و با استفاده از این روش. اگر دوربین مخفی در آنجا جاسازی شده باشد، نور بازتاب می شود. این نور بازتاب شده ممکن است به رنگ های سبز و یا بنفش باشد.

برنامه ردیابی دوربین مداربسته مخفی

برخی نرم افزار ها ساخته شده اند که می توانند دوربین ی مدار بسته ها را تشخیص داده وپیدا کنند.این برنامه ها به عبارت دیگر برنامه آشکارساز دوربین مخفی هستند. با دانلود و نصب این اپلیکیشن ها می توانید دوربین مخفی در محل مورد نظر را شناسایی کنید.این نرم افزار ها با کمک نور مادون قرمز می توانند دوربین ها مخفی را پیدا کرده و مکان پنهان شدن انان را اشکار سازند.این برنامه ها قابلیت به اشتراک گذاشتن محل نصب دوربین با دیگران را دارد . در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین برنامه دوربین مخفی را برای اندروید و IOS معرفی می کنیم.

  • دوربین یاب حرفه ای اندروید
  • دوربین یاب حرفه ای IOS
  • ردیاب حرفه ای دوربین مخفی

ردیاب های حرفه ای برای شناسایی دوربین مخفی وجود دارند اما این ردیاب ها هزینههای زیادی را برای کاربران متحمل می شوند. این دستگاه ها با استفاده از تشخیص سیگنال های دوربین مداربسته کار می کنند. هر زمان که دستگاه به دوربین مداربسته نزدیک شود، فرد را به وسیله یک هشدار صوتی آگاه می سازد. همچنین زمانی که دستگاه، سیگنال دوربین مداربسته را تشخیص می دهد شروع به بوق زدن کرده و کاربر را مطلع می سازند اما این تجهیزات اغلب دارای قیمت های متفاوت و نسبتا گرانی هستند.

بررسی آینه های موجود در محیط

یکی از مکان هایی که کمتر کسی به ان مشکوک می شود پشت اینه است. نصب دوربین مخفی در آینه ها یکی از از راه های جاسوسی و جاسازی است که میتوان به راحتی افراد را تشخیص داد.

برای تشخیص دوربین مخفی پشت ایینه ابتدا باید ابتدا انگشت خود را روی آینه قرار دهید اگر بین تصویرو انگشتتان و داخل آینه فاصله وجود داشت این یک اینه معمولی است اما اگر فاصله ای وجود نداشت در آینه یک دوربین مخفی جاسازی شده است.

نکات قابل توجه پس از پیدا کردن دوربین مخفی

بعد از پیدا کردن دوربین مخفی باید به برخی از نکات توجه کنید. ابتدا توجه داشته باشید که شتابزده عمل نکنید تا بتوانید فرد مجرم را پیدا کنید. نکات قابل توجه بعد از پیدا کردن دوربین مخفی عبارتند از:

  • در مقابل دوربین مخفی دست خود راحرکت ندهید.
  • افراد متخصص و پلیس را در جریان قرار دهید.
  • با استفاده از یک چسب برق لنز دوربین را بپوشانید.
  • وسایل خود را از زاویه دید دوربین خارج کنید.
  • از دوربین مخفی و محل آن عکس تهیه کنیداین کار به منظور داشتن سند و شواهد کافی است.

دوربین مخفی چگونه کار می کند؟

رایج ترین نوع از انواع دوربین های مخفی دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری است.دوربین های مخفی در انواع و اشکال مختلفی و در ابعاد بسیار کوچکی در بازار موجود هستند.برخی دوربینها با لنز های بسیار کوچک وابعاد بسیار کوچک با وجود یک روزنه و یا سوراخ کوچک دوربین می تواند تصاویر را ضبط کنند.برخی از این دوربینها علاوه بر تصویر قادر به ضبط صدا نیز هستند. توجه داشته باشید که نصب دوربین مخفی بدون رعایت قوانین جرم محسوب شده و ممنوع است